چرا عایق الاستومری محبوب ترین عایق حرارتی در ساختمان است؟

لطفا برای مشاهده محصولات بر روی لینک محصولات کلیک نمایید.
و برای گرفتن قیمت با شماره جناب نشاطی  09120298085 , 77797965-021 تماس بگیرید.

فهرست مطالب

چرا عایق الاستومری محبوب ترین عایق حرارتی در ساختمان است؟

به خاطر محدود بودن و کم شدن ذخیره های انرژی، اکثر کسانی که به کار ساختمان سازی مشغول هستند به این فکر می‌کنند که از چه روشی استفاده کنند تا هدر رفتن انرژی به کمترین میزان خود برسد و در مصرف انرژی تا جایی که ممکن است صرفه جویی شود. یکی از روش هایی که به انجام این کار کمک می‌کند استفاده از عایق الاستومری است. عایق الاستومری مثل یک پوشش عمل می‌کنند و از انتقال و هدر رفت انرژی جلوگیری می‌کنند.

 زمانی که هوا سرد می‌شود و فصل زمستان فرا می‌رسد نیاز ساختمان به یک عایق الاستومری حرارتی افزایش پیدا می‌کند چون اگر ساختمان به شیوه ی مناسبی عایق کاری نشود مصرف سوخت برای گرم کردن ساختمان بالا می‌رود و باعث می‌شود قبض های سنگینی را بابت آن پرداخت کنید. بعضی از عایق های حرارتی کنترل زیادی روی گرما دارند و در برابر آتش مقاومت زیادی دارند. در سال های قبل برای لوله های سرد در فصل هایی که هوا سرد است از پشم شیشه به عنوان عایق استفاده می‌کردند اما در حال حاضر عایق های جدیدی تولید شده است که می‌تواند به راحتی مصرف انرژی را کاهش دهد و باعث صرفه جویی بیشتر شود.

پوششی که بتواند از انتقال و هدر رفت گرما جلوگیری کند و باعث صرفه جویی در مصرف آن شود عایق حرارتی نام دارد. حرکت گرما به این صورت است که از یک فضای گرم به یک فضای سرد منتقل می‌شود به همین دلیل برای جلوگیری از این انتقال باید از عایق الاستومری حرارتی استفاده کرد. این عایق های حرارتی در جاهای مختلفی به کار می‌روند از جمله: دیوار، سقف، لوله های آب گرم و سرد، کف ساختمان و … . زمانی که دمای محیط  معتدل شود هم از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌شود و هم افراد ساکن در آنجا آرامش و راحتی بیشتری را تجربه می‌کنند.

 اگر ساختمان را با عایق الاستومری، عایق کاری کنند در زمستان ها گرم و در تابستان ها سرد باقی می‌ماند. ممکن است فکر کنید که خرید و نصب عایق الاستومری هزینه ی زیادی برایتان دارد و بیخیالش شوید اما توجه کنید که شما یک بار هزینه می کنید و مدت طولانی در مصرف انرژی و هزینه ای که بابت آن می‌پردازید صرفه جویی می‌شود. جالب است بدانید که استفاده از عایق الاستومری در جاهای مختلف یک ساختمان باعث می‌شود تا مصرف انرژی 50 درصد کاهش پیدا کند.

 برای انتخاب یک عایق حرارتی مناسب باید به شرایط آب و هوایی که ساختمان در آن جا قرار گرفته است و دمای محیط توجه داشته باشید. عایق الاستومری در ضخامت های مختلفی تولید می‌شود. ضخامت انتخابی باید به مقداری باشد که بتواند مصرف انرژی را به حداقل میزان ممکن برساند. ویژگی هایی که یک عایق حرارتی برای عملکرد خوب باید آن ها را داشته باشد عبارت اند از: جلوگیری از رشد قارچ و کپک، مقاوم بودن در برابر نم و رطوبت، مقاومت فشاری ایده آل  ومقاومت حرارتی بالا. عایق های حرارتی که امروزه در بازار وجود دارند به شکل های مختلفی از جمله تخته ای، فله ای، نواری، لحافی، لوله ای و آجری به فروش می رسند.

عایق الاستومری از ماده ای به اسم نیتریل فوم ساخته می‌شود که خاصیت ارتجاعی دارد و ماده ی اصلی عایق الاستومری است. از همین رو عایق الاستومری دارای انعطاف بسیار زیادی است و در برابر نفوذ آب و حرارت مقاومت بالایی دارد. عایق الاستومری کاربردهای مختلفی دارد و برای عایق کاری بویلرها، لوله ها، سوله ها، مخازن و … از آن استفاده می‌شود. عایق الاستومری نسبت به عایق پشم سنگ قیمت بالاتری دارد اما وزن آن بسیار سبک است. عایق الاستومری را به صورت چسب دار و بدون چسب استفاده می‌کنند. علاوه بر اینکه استفاده از عایق الاستومری باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی می‌شود، به عنوان عایق الاستومری صوتی نیز عمل کرده و مانع انتقال صدا می‌شود.

error: کلیه حقوق کپی رایت اطلاعات این سایت محفوظ می باشد !!